سئو on page چیست
نوشته شده توسط : the designer

سئو on page چیست

سئو On Page یا بهینه سازی، داخلی یکی از روش‌های بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو است. همان طور که می‌دانید عوامل بسیاری در سئو و بهینه سازی سایت دخیل هستند و یکی از این عوامل، بهینه سازی داخل سایت است. در این مقاله شما را  با سئو داخلی و تکنیک‌های بهینه سازی داخلی سایت آشنا می‌کنیم.

سئو on page چیست؟

محوطه داخلی سایت حکم کانون اصلی فعالیت شما را دارد. برای این که بتوانید نظر کاربران را به خود جلب کنید اول از همه باید میزبان خوبی باشید. با بهینه کردن سایت خود به دیگران فرصت می‌دهید تا با شما آشنا شوند.

سئو on page به ترفندهایی گفته می شود که روی صفحات داخلی، با هدف بهتر دیده شدن در صفحات نتایج جستجو انجام میدهیم.

ترفندها و تکنیکهای سئو  On Page

برای بهینه‌سازی ساختار داخلی سایت خود به نکات زیر توجه کنید:

بهینه کردن عنوان متا و توضیحات متا

Meta Title ، عبارت نمایش داده شده در صفحات گوگل، به عنوان تیتر و Meta Description متن نمایش داده شده در قسمت توضیحات گوگل است. از مواردی که در قسمت عنوان متا باید در تگ H1  قرار گیرد. قرار دادن کلمات کلیدی در عنوان از دیگر مواردی است که باید به آن توجه داشته باشیم.

در قسمت توضیحات متا، استفاده از کلیدواژه‌ها الزامی است. طول این توضیحات در حدود 150 کلمه است. متنی که در توضیحات متا نوشته می‌شود باید کلیات محتوای صفحه را نشان دهد.

 URL کوتاه و توصیفی

URL  در اصل همان آدرس سایت است. بهینه سازی آدرس URL  توجه ویژه‌ای می‌طلبد و باید در مورد تمامی صفحات سایت انجام شود. کوتاه بودن آدرس، خوانا بودن آدرس و مرتبط بودن آن با محتوای صفحه را حتما در نظر داشته باشید.

به مثال های زیر توجه کنید :

www.webnagroup.ir/blog/archive/seo-technic/page-12
www.webnagroup.ir/seo-technic
www.webnagroup.ir/?p‌36

کدام گزینه مناسب‌تر است؟ مسلما گزینه 2 انتخاب شماست چرا که هر سه اصل داشتن یک آدرس، در آن رعایت شده است.

تحقیق کلمات کلیدی (Keywords Research)

قبل از تولید محتوا، باید درباره کلمات کلیدی تحقیق کنید و کلیدواژه‌های مرتبط با موضوع را مورد بررسی قرار دهید. باید بدانید چه نوع کلماتی مورد توجه کاربران قرار دارد و آن‌ها از چه کلماتی در جستجوهای خود استفاده می‌کنند. سپس با استفاده از همین کلمات محتوایی مفید برای‌شان تولید کنید.

تعداد کلماتی کیوردها نباید بیش از حد مجاز باشد چرا که در پی رعایت نکردن این موضوع از جانب الگوریتم های گوگل مجازات می‌شوید. توزیع کلمات کلیدی در متن باید به صورتی انجام شود که لطمه‌ای به متن و معنی جملات نزند.

از دیگر روش‌های استفاده از کلمات کلیدی، به کار بردن مترادف کلمات یا استفاده از کلمات کلیدی Long Tail  است. در روش Long Tail  می‌توانید از یک عبارت استفاده کنید. مثلا اگر کلمه کلیدی شما «سئو»  باشد، در روش Long Tail یا دم دراز می‌توانید به جای کلمه « سئو» از کلمات دیگری مانند تکنیک‌های سئو، انواع سئو، کاربرد سئو، چگونگی عملکرد سئو و … استفاده کنید.

رعایت ساختار در نوشتن متن

منظور از رعایت ساختار این است که در هنگام نوشتن متن، برای عنوان‌ها از تگ H1 و برای زیر تیترها از تگ H2 و برای زیر شاخه ها از H3 استفاده شود.

استفاده از فیلم و تصویر 

باید در نظر داشته باشید که تمامی کاربران حوصله خواندن مقاله و مطالب را ندارند، به همین منظور استفاده از عکس و فیلم می‌تواند هم کیفیت صفحه و هم میزان جذابیت صفحه را بالا ببرد که به موجب آن ترافیک سایت افزایش پیدا خواهد کرد.

بهینهسازی سایت از نظر فنی

منظور از بهینه‌سازی فنی، سرعت آپ لود شدن صفحه یا سایت و ریسپانسیو بودن سایت در دستگاه های دیگر است. چنان که که می‌دانید سرعت باز شدن صفحات اینترنتی از نظر کاربران از اهمیت بالایی برخوردار است. هر چه سرعت لود شدن صفحه کمتر باشد به همان میزان تعداد افرادی که منتظر باز شدن آن هستند کمتر خواهد شد و در نتیجه افراد کمتری از اطلاعات موجود از صفحه استفاده خواهند کرد.
موضوع دیگر ریسپانسیو بودن یا واکنش‌گرا بودن سایت در دستگاه‌هایی نظیر تلفن همراه و تبلت است. به گونه‌ای که در زمان استفاده از این نوع ابزارها ماهیت کلی سایت از نظر ساختاری تغییر نکند.

لینکسازی داخلی و خارجی

یکی از روش‌های سئو داخلی، لینک‌سازی است. منظور از لینک سازی ارجاع دادن مقاله یا صفحه‌ای به مقاله یا صفحه‌ای دیگر است. حال اگر لینک‌دهی از سایت دیگر به وب سایت شما باشد لینک‌سازی خارجی صورت گرفته است که اصطلاحا به این حرکت بک لینک گفته می‌شود. این یعنی سایت‌های دیگر به دلیل اعتماد به شما و محتوای موجود در صفحات سایت‌تان، مقاله‌ای از سایت خود را به مقاله‌ای در سایت شما لینک می‌دهند.

در لینک‌سازی داخلی شما مقاله‌ای را به مقاله دیگر در سایت خود لینک می‌دهید. بهتر است در هر صفحه نهایتا 3 تا 5 لینک وجود داشته باشد.

مزیت لینکسازی داخلی، بیشتر شدن زمان حضور کاربران در سایت و افزایش ترافیک سایت است.

با توجه به توضیحاتی که گفته شد، بهینه‌سازی داخلی یا سئو on page را می‌توانیم بخشی از تلاش‌های سایت‌ها در راستای دیده شدن بدانیم.

منبع: 

گروه تخصصی وبنا




:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 دی 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: